Sådan bliver du nemt fundet af dine ideelle kunder

Vi er begejstrede for at give noget viden om en meget vigtig erhvervsevne – at blive fundet af dine ideelle klienter. Ja du så rigtigt, at blive fundet af, ikke at finde.

At jagte efter nye forretninger er slet ikke stemningen. Det er ikke sjovt, og lad os være ærlige, det er heller ikke bæredygtigt. Vi vil have mulighederne til at komme til dig, at banke på din dør.

Men for at mulighederne skal banke, skal de vide, hvilken adresse de skal gå til. Eller, du ved, hvem du er og hvad du laver.

Hvis du ikke allerede ved, hvem din ideelle klient er, er det et vigtigt første skridt. Så tjek DETTE ud og kom tilbage, når du er klar.

Vi venter! ..

(Spil den super jazzede holdemusik)

Har du allerede identificeret din ideelle klient? Fantastisk, vi elsker at se det!

Lad os så hoppe i gang og lære at tiltrække dine ideelle klienter og holde muligheden for at banke, banke, banke på din dør:

Start med SEO

At have selv bare en grundlæggende forståelse af søgemaskineoptimering (SEO) vil øge din synlighed generelt, men endnu mere til din ideelle klient.

Når du ved, hvem din ideelle klient er, kan du begynde at grave lidt ind i, hvad det er, de leder efter. Ikke kun i en service eller et produkt, men bogstaveligt, hvad søger de online, når de forsøger at løse problemer?

Der er masser af gratis og betalte værktøjer, der viser dig, hvilke søgeord folk bruger omkring bestemte emner, så du kan bruge dette sprog til at hjælpe med at tiltrække klienter til dig.

Bum.

Men selvfølgelig er SEO ligesom en invitation til festen. Det kan få folk til at dukke op, men når de er der, skal festen stadig være god for at få dem til at blive, deltage og interagere.

Dette er derfor din næste skridt vil være at skabe solide kvalitet, engagerende indhold.

Opret engagerende indhold

Vi taler om blogging og sociale medier og om, hvordan du bruger dem begge på meget forskellige måder for at opnå det samme resultat – at dyrke opmærksomhed, god karma og tillid, mens du giver værdi.

Vi vil gerne gøre det klart fra starten, at vi i begge tilfælde ikke taler om at skrive om dine tjenester direkte.

Vi taler ikke om salgssider, der skriger “Køb! Køb! Køb!” (selvom det ville være en sjov lille parodi).

Vi taler om indhold, der opbygger en relation til din ideelle klient.

Blogging for virksomheder

Når du blogger for virksomheder, vil du gerne oprette indhold, der viser, at du er interesseret i de samme ting som din ideelle klient.

Måske demonstrerer du, at du har arbejdet med eller om emnet før og er lige så begejstret for det som de er.

På dette tidspunkt forsøger du ikke at sælge noget. Du går bare for en vibe check og taler om noget, du er passioneret om.

Spørg dig selv: Hvad er mit drømmeprojekt?

Udforsk emnet grundigt, undersøg de relaterede nøgleord og søgeudtryk, planlæg en række indlæg og tal om det på din blog. Eller indsend det som et gæsteindlæg på en eksisterende blog, der deler læsere og målgruppe du ønsker at nå!

Du vil ikke kun begynde at tiltrække din ideelle klient, men du vil også lære en masse om det arbejde, du kan lide at gøre i processen. Det er en bonus!

Sociale medier

Klar til en kontroversiel erklæring?

Sociale medier er ikke din portefølje.

Der sagde vi det! Og vi vil sige det igen!

Sociale medier er ikke din portefølje.

Du får mest ud af dine sociale medieplatforme, når du bruger dem som en mulighed for at opbygge forbindelser, være i front af folks sind og få dit indhold delt.

Det, du deler på sociale medier, bør primært og ideelt set handle mindre om, hvad du sælger, og mere om, hvad du repræsenterer, om de ting, du er begejstret for, om de emner, du er ekspert i, og om små øjeblikkelige sejre for potentielle klienter.

Vi siger ikke, at du skal afsløre alle hemmeligheder i hver opslag, men vi siger absolut, at du skal yde værdi frit og glad.

At chatte om de ting, du ved og gør godt, er en god måde at tiltrække flere ideelle klienter til din side og din (metafysiske) dør.

Klar til at tage dette “ideelle klient”-koncept til næste niveau? Lad os høre hvis vi kan være behjælpelige.

Send artiklen videre, til en som du mener vil have glæde af den.

At dele, kan hjælpe andre i deres liv og forretning mere end man lige tænker over og det kan skabe gensidige fordele. Det kan hjælpe med at skabe et stærkere fællesskab, øge tilliden og samarbejdet mellem venner og virksomheder. Det kan også føre til nye forretningsmuligheder og vækst.

Del denne artikel, vælg din platform!